NRC Handelsblad *****
Sandra Smets: "Kunst in Hoog Catharijne, het blijkt zowaar te kunnen" en
"kortom, deze kunst maakt het winkelcentrum een betere plek."

de Volkskrant ****
Sacha Bronwasser: "Het moet de droom van de organisatie zijn dat kunst zoveel onverwacht publiek weet te grijpen."

Trouw
Wim Boevink: 'Niettemin: die botsing tussen kunst en buitenwereld blijft een spannende en het klopt wat de organisatoren van Call of the Mall vooraf al aankondigden: dat de kunst je een andere blik verschaft op de omgeving, in dit geval die van Hoog Catharijne. Fascinerend gebied.

AD
Hoog Catharijne is geen gangbare plek voor kunst. Dat maakt het des te leuker

De Standaard (België) ****
Sam Steverlinck: "Kunst tonen in een context waar mensen een kroket uit de muur graaieb, nog vlug boodschappen doen bij Albert Heijn, het lijkt haast onmogelijk. Nochtans slaagt men erin om ijzersterk werk te brengen dat de competitie met de omgeving aankan.'

Artforum, Robert-Jan Muller

Trendbeheer
"Utrecht heeft zich op de kaart gezet met een niet-te-missen tentoonstelling in de openbare ruimte."

Cultuurpers
"Vooralsnog mag de boel wel blijven staan, want de manifestatie laat je echt op een volledig nieuwe manier stilstaan bij kunst, maar vooral ook bij de bizarre wereld van de shopping mall."

Mondriaan Fonds
"Een kunstwerk dat bewaking nodig heeft omdat het zo populair is dat iedereen het wil aanraken. Wie durft nog te beweren dat Nederlanders niet warmlopen voor beeldende kunst? "

Artupdate

De Nieuwe Pers
Dirk Koppes: "Maar het leukst blijft het surrealistische shoppen, waarbij het nooit verveelt om te raden of iets kunst of een commercieel wanproduct is."

Lucy in de Lucht:
"De aanpak van Call of the Mall is slim en gedurfd. Ze is gestoeld op de overtuiging dat de autonomie van kunst voorop staat. Zelfs op deze moeilijke locatie – want probeer in dit winkelcircus maar eens de aandacht te trekken – kozen de curatoren voor het inhoudelijke verhaal."

Kunstbeeld

Mister Motley

8Weekly